Binnen onze organisatie worden persoonlijke gegevens met zorg behandeld en beveiligd:
Cliënten
De gegevens van kinderen, jongeren en gezinnen die Trias Jeugdhulp ondersteunt, verzamelen we in een cliëntendossier. Welke gegevens in dit dossier worden opgenomen en wie recht heeft op inzage, is vastgelegd in ons privacyreglement jeugdige.
Een gesprek opnemen
Wil je een geluidsopname maken van jouw gesprek(ken) met de hulpverlener, dan is dit mogelijk. Vanwege het portretrecht mag je geen beeldopnamen maken van een gesprek. Een gesprek stiekem filmen is strafbaar. Wil je een geluidsopname maken, meld dit dan vooraf aan de hulpverlener. Geef daarbij aan wat het doel is van jouw geluidsopname. Voor het maken van een opname gelden een aantal voorwaarden:
- Heeft het gesprek meerdere deelnemers en één van de deelnemers geeft geen toestemming voor de opname, dan is het verboden om de opname te maken.
- Jouw geluidsopname van het gesprek is alleen bedoeld voor huiselijk gebruik. Dit betekent dat je de opname nooit aan derden mag tonen, overdragen of openbaar mag maken.
- Alle afspraken over het maken van geluidsopnamen worden schriftelijk vastgelegd of mondeling besproken aan het begin van de opname.
- De geluidsopname moet in de originele vorm blijven. Dit betekent dat je de geluidsopname niet mag bewerken, knippen of plakken.
- De hulpverlener kan vragen om een kopie van de geluidsopname of maakt de keuze om zelf het gesprek op te nemen. De opname wordt dan bewaard in het dossier.
- Zijn er zwaarwegende redenen om het gesprek niet op te nemen, dan denken we mee voor een geschikt alternatief.
Heb je vragen? Stel ze aan je hulpverlener of neem contact op via privacy@triasjeugdhulp.nl.
Pleegouders en gezinshuizen
Lees het privacyreglement voor pleegouders en het privacyreglement voor gezinshuisouders.